Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2010

ΟΣΕ: «Φρένο» στα τρένα από την ερχόμενη βδομάδα

Greek train, Thessaloniki StationImage by anjči via Flickr
Σε μετωπική σύγκρουση οδηγούνται οι σχέσεις της κυβέρνησης με τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ, καθώς οι τελευταίοι αποφάσισαν δυναμικές κινητοποιήσεις, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την αναδιοργάνωση και ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου. Οι εργαζόμενοι ανακοίνωσαν 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες για την προσεχή Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Παρασκευή, δηλαδή 25,26, 27 και 29 του μηνός, ενώ την πορεία των περαιτέρω δράσεων θα την καθορίσουν σε νέα συνεδρίαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), προκειμένου να ληφθούν οριστικές αποφάσεις. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα κινηθούν τα τρένα του οργανισμού και ο προαστιακός της Αθήνας, εκτός από τα δρομολόγια των λεγόμενων κοινωνικών αναγκών.

Όπως δήλωσε η ηγεσία της ΠΟΣ, οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν ακόμη και μετά την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου που εισέρχεται τη Δευτέρα στην Ολομέλεια της Βουλής για συζήτηση και ψήφισή του.

Στη διάρκεια έκτακτης συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε το προεδρείο της ΠΟΣ, κατηγόρησε την κυβέρνηση και συγκεκριμένα το υπουργείο ότι προσπαθεί να κατασυκοφαντήσει τον κλάδο των εργαζομένων στον ΟΣΕ, παρουσιάζοντας υπέρογκες αμοιβές, οι οποίες κατά την άποψή τους δεν ισχύουν, με στόχο την απαξίωση του ΟΣΕ ώστε να γίνει πιο εύκολη η διαδικασία παραχώρησής του σε ιδιώτες.

Κατά την ΠΟΣ, το υπέρογκο χρέος και τα ελλείμματα που εμφανίζει ο ΟΣΕ, ύψους 10,8 δισεκατομμυρίων ευρώ δεν έχει σχέση με τη μισθοδοσία των εργαζομένων, αλλά με το γεγονός ότι ο οργανισμός αναγκαζόταν να συνάπτει δάνεια για την ολοκλήρωση των έργων, γεγονός που έπρεπε να καλύψει η πολιτεία. Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, οι θέσεις των υπαλλήλων μειώθηκαν τον τελευταίο χρόνο κατά περίπου 800, και συγκεκριμένα από 6.500 σε 5.780, ενώ οι μέσες τακτικές αποδοχές φτάνουν τα 1.400 ευρώ και 2.500 ευρώ μαζί με τις εισφορές.

Οι συνδικαλιστές της ΠΟΣ αναφερόμενοι στο νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο, τόνισαν ότι στόχος του είναι η ιδιωτικοποίηση του ελληνικού σιδηροδρόμου, η εξυπηρέτηση των ανταγωνιστών του τρένου και η συγκάλυψη όλων όσων «έφαγαν» τόσα χρόνια από τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Αποτέλεσμα του νομοσχεδίου θα είναι ο επιβάτης να πληρώνει στο εξής ακριβότερα εισιτήρια, περίπου στις τιμές των ΚΤΕΛ, να έχει έκπτωση στην ασφάλεια και χειρότερες υπηρεσίες.

Οι συνδικαλιστές, δήλωσαν ότι δεν διεκδικούν δευτερεύουσες απολαβές και εκτίμησαν ότι αν γίνουν προσλήψεις θα μειωθούν δραστικά οι αμοιβές που δίνονται αυτή τη στιγμή για υπερωρίες, προκειμένου να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος. Η ΠΟΣ ανακοίνωσε ότι θα προσφύγει στα ελληνικά δικαστήρια για αντισυνταγματικότητα του νόμου, κυρίως σε ό,τι αφορά τα εργασιακά, καθώς και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια και σε όλους τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς οργανισμούς. Άφησε επίσης αιχμές, κατά της ΓΣΕΕ για μη ενεργό συμπαράσταση της κορυφαίας συνδικαλιστικής οργάνωσης στον αγώνα τους.

Στη διάρκεια της συνέντευξης παρουσιάστηκε και ένα έγγραφο σύμφωνα με το οποίο, διαπιστώνονται ελλείψεις ανταλλακτικών σε τρένα που κυκλοφορούν, με αποτέλεσμα να μην ανοίγουν οι πόρτες των βαγονιών, να μη δουλεύουν τα κλιματιστικά και να είναι κλειστές οι τουαλέτες.
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΨΤΕ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...